LOVAR!

Hur svårt ska det vara att höra av sig!?!
Jag fattar inte. Ett sms, ett telefonsamtal, bara tala om på något sätt att man lever och mår bra!
Hur svårt är det att hålla det man lovar?
Höra av sig, träffas, komma hem.
Jag hatar när ordet lovar kommer ut ur din mun, för då vet jag att jag antagligen kommer bli besviken.
För du somnade, var på viktigt möte, var ute och festade, råkade glömma, hade annat för dig.
Men då undrar jag, om det nu är som du säger, att du tänker på mig hela tiden...hur kan du då glömma bort mig?

Jag blir orolig för att du börjat med skiten igen, du nekar..men du har ju lätt att förneka sanningen annars, plus
att jag har hittat massa avklipta sugrör i ditt arbetsrum och i badrummet, skrynkliga foliebitar och ett gäng med snytpapper.
visst jag kanske ser saker som inte finns där, men någonting säger mig att du inte är 100% ärlig.
det är som om du ser mig som en dum brud, som inte har koll, som inte har en blekaste.
det är annat också, det där med ljudlösa telefonen när jag är i närheten, samtal på toaletten, ett ständigt SMSande med andra.

Ibland känns det som om livet bara bygger på lögner.
När slutade folk värna om sanningen och sina relationer.
Jag vet inte vad jag ska göra?
Jag kanske är en dum brud iaf, en dum brud som stannar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0